HYRA

Vi utgår från en grundhyra beroende på tillställning och dag. I denna hyra ingår vad vi brukar kalla för husvärd. Husvärden har ansvaret för att låsa och larma, denne hanterar all alkohol, står i baren, visar var allt finns i lokalen och finns tillgänglig under hela uthyrningen för att vara till er hjälp. Ni har tillgång till lokalen 16-03.00, men en mer precis ankomsttid och uppskattad sluttid skall meddelas.

Dryck

Det går bra att själv ta med sig lättdryck, som läsk och bubbelvatten, men all alkoholhaltig dryck beställs från oss. För att ni ska kunna bjuda era gäster på dryck måste all dryck vara betald i förväg (eftersom vi annars skulle ge bort alkoholhaltig dryck, som är förbjudet). Alltså beställs och betalas all dryck i förväg, och efter uthyrningen köper vi tillbaka den dryck som inte förbrukats. För att garantera leverans vill vi ha dryckesbeställning 14 arbetsdagar innan festen.

Om ni vill ha försäljning i baren får ni självklart låna vår kassamaskin, dock måste detta meddelas i förväg.

Observera att återköp av dryck sker med 10%-reduktion på priset, inga brutna flaskor (vin/sprit) återköps.

Medlemskap

Vårt serveringstillstånd gäller för en medlem och en gäst, alltså måste minst hälften av gästerna vara medlemmar. Medlem betyder i detta fall stödmedlem av Naturvetenskapliga Föreningen (för icke-studerande eller studerande vid annat lärosäte) eller innehavare av Campuskortet. Campuskortet ges till alla som är medlemmar i Stockholms universitets studentkår och/eller Humanistiska/Samhällsvetenskapliga/Naturvetenskapliga Föreningen.

Medlem kan du bli själv på kårens hemsida för 120 kr/person/termin, eller genom bokningsansvarig. Vill du lösa medlemskap i klump åt dina gäster går detta självklart bra, säg till oss i god tid för uthyrningen så löser vi detta.

Lokal

Lokalen tar 60 personer sittandes och 120 personer om möblemanget är borttaget. Vi kan inte erbjuda någon matservering, men däremot fullt utrustat kök med varmluftsugn där caterad mat kan värmas upp. Vattenkaraffer, vin-, champagne-, snaps- och dricksglas, och även finare porslin med mindre assiett, stor tallrik och djup tallrik, ingår. 

Det ingår även hållare för värmeljus och blomvaser; små vaser till varje bord och ett par stora för buketter.

Det finns projektor i festlokalen som kan användas med VGA- eller HDMI-sladd, meddela i förväg om denna önskas användas. Mindre (väggfasta) högtalare ingår, dessa kan kopplas till mobil enhet eller dator. Utöver detta finns möjlighet att hyra extra ljud- och ljus-utrustning; endast större högtalare (4 st) kostar 700 kr, vill ni även ha ljussystem kostar det 1500 kr och i detta ingår självklart riggare som ljussätter enligt era önskemål.

Städning

Lokalen skall självfallet lämnas i samma fina skick som ni finner den i. Observera därför att det ej ingår städning eller förberedelse av lokalen i grundhyran. Både innan era gäster anländer, och då det är dags för gästerna att gå hem kommer husvärden att behöva hantera alkohol så städning och förberedelse är i största del upp till er att sköta. Städning skall ske av hela lokalen enligt städdokument som tillhandahålles av husvärd. För hjälp med städning och dylikt, se nästa stycke.

Personal

Om ni vill ha hjälp med bland annat städning, servering till bords, diskning och dryckesservering går det bra att hyra personal från oss. Personal kostar 150 kr i grundhyra och därefter 100 kr/h per person, med minsta hyrestid per person 3 h. Om det finns specifika arbetsuppgifter ni tänkt att personalen ska sköta, får ni gärna meddela detta.

Fakturering

För att festen ska kunna bli av måste betalning för deposition och dryck komma in 5 dagar innan festen. De andra avgifterna inte är lika brådskande. För att göra det så smidigt som möjligt för er har vi därför valt dela upp betalningen i två delar så att dryck och deposition betalas innan uthyrningen, resterande faktureras efter uthyrningen. Om ni vill ha fakturan på något annat sätt, informera oss så löser vi om möjligt det.